Informasjon om bruk av informasjonskapsler

Personopplysninger du avgir til oss brukes til å forbedre våre service og tjenester som vi yter til deg, og brukes i tråd med det aktuelle formålet og på en sikker måte. Dine personopplysninger vil ikke bli solgt eller gitt videre til tredjepart.

Ved oppkobling til våre nettsteder, kan vi automatisk (dvs. ikke ved registrering) innhente ikke-personlige data (for eksempel type av nettleser, og operativsystem som er brukt, antall besøk, gjennomsnittlig tid du er inne på nettstedet og hvilke sider du har sett på og domenenavn).

Hva er cookies?
Cookies brukes på de fleste nettsteder for å ta vare på informasjon på tvers av sidevisninger. En cookie er en liten tekstfil som blir lagret på din enhet.

Hva brukes cookies til i våre digitale kanaler?

Vi bruker typisk informasjonen samlet inn ved hjelp av informasjonskapsler for følgende formål: 

  • Funksjonelle informasjonskapsler og tjenesteyting: Informasjonskapsler er viktig for driften av våre digitale kanaler, og de legger til rette for en god brukeropplevelse. Disse informasjonskapslene benyttes uansett valg i våre kanaler.
  • Statistikk: Informasjonskapsler hjelper oss med å følge med på bruken av våre digitale kanaler, slik at vi kan forbedre disse.  Vi mottar for eksempel informasjon om hvilke sider som er mest populære, hvilke lenker trafikk til de digitale kanalene kom fra, samt hvor lenge ulikt innhold besøkes. Uansett valg i våre kanaler logger vi anonymisert informasjon om bruk av nettsidene.
  • Markedsføring: Ved hjelp av informasjonskapsler kan vi også samle inn informasjon for å rette annonser eller innhold mot en bestemt bruker gjennom bruk av såkalte målgrupper. Vi kan også lagre informasjon om brukernes preferanser basert på blant annet besøkt innhold. 

Følgende systemer kan plassere cookies på din enhet når du bruker våre digitale kanaler:

  • Google Analytics: webstatistikk [som standard]
    Brukes til å spore brukere over flere sidevisninger i forbindelse med webanalyse. Anonymisert med «AnonymizeIP».
  • YouTube: Videospiller [som standard]
  • Google ReCaptcha: Løsning for å forhindre robottrafikk i skjemaer [som standard]
  • Google Ads: konverteringssporing og remarketing [ved samtykke]
    Brukes for å a) måle konverteringer og b) vise målrettede annonser basert på innhold du har sett i våre digitale kanaler.
  • Facebook: konverteringssporing og retargeting [ved samtykke]
    Brukes for å a) måle konverteringer og b) vise målrettede annonser basert på innhold du har lest i våre digitale kanaler.
  • LinkedIn: innsikt, konverteringssporing og retargeting [ved samtykke]
    Brukes for å a) måle konverteringer og b) vise målrettede annonser basert på innhold du har lest i våre digitale kanaler.
  • HubSpot: webstatistikk og profilering [ved samtykke]
    Brukes for å spore brukere over flere sidevisninger i forbindelse med analyse, markedsføring og salg.